Jämförelser

Det blir mest inlägg om träning just nu, men vädret inbjuder ju verkligen till att ge sig ut och röra på sig och eftersom jag fortfarande går på helfart så finns det inga spännande recepet eller annorlunda smakupplevelser att dela med sig av.

Efter att verkligen ha fastnat för det här med att springa och laddar inför Vår Ruset på ikväll så läste jag det här inlägget på löparforumet jogg.se:

Jogg.se är ett trevligt Forum med sympatiska åsikter.
På senare tid har det blivit en hel del långlöpning, och många undrar väl är det möjligt, är det sunt, kan jag, etc..
Som en gång sprinter, numera långlufsare och inblandad i löpning i över 50 år är min uppfattning att
ett varv på en arena = 400m är baske mig redan det långt,
5 km är så långt, att det klarar fler än 90% av svenska folket ej av.
Så sträck på er ni som kan lufsa, jogga eller springa 5 km - OAVSETT TID.
Sikta gärna uppåt, men jämför er neråt.
Var stolta för det ni kan.



För mig var det väldigt skönt att läsa det här inlägget. Gillar jogg.se, där finns mycket intressant läsning och många tips att få men det är lätt att bli lite blind när det pratas om mil, halvmaror, osv. och då tycka att mina rundor på ca 5 km är väl ingenting i jämförelse med det. Men den enda jag ska jämföra med är ju mig själv och där ska jag fortsätta att sikta uppåt och framåt, men också bli bättre på att kolla bakåt ibland och känna sig nöjd över det som är genomfört.

Har en massa spring i benen nu, solen skiner och det ska bli riktigt kul att springa Vår Ruset ikväll tillsammans med flera andra deltagare från xtravaganza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0