Update

Det har varit ett tag sen sist och det första man vill veta är väl om jag har hållit vikten?

Svar ja, jämnvikten fungerar. Detta trots att jag inte kunnat träna på nästan två veckor. Förra veckan fick jag nämligen min efterlängtade gallstensoperation. Den blev akut istället för planerad och jag var inte alls beredd på att det skulle göra så ont efteråt. Hade någonstans sett framför mig att jag kanske skulle vara lite seg samma dag med att dagen därpå skulle jag vara uppe och hoppa som vanligt. Så var det inte.

Men idag var det första dagen som jag vaknade utan att ha ont så nu i eftermiddag blir det några lättare övningar på gymmet och går det bra så kan jag börja springa igen nästa vecka beronde på hur stygnen ser ut. Äntligen!

Maten går också bra, jag tänker på vad jag äter utan att för den skull blivit någon nitisk matpolis. Såhär så till exempel gårdagens lunch ut:



Det är en räk- och kesopaj med yoghurtsås och sallad till. Keso i pajen gör att man inte behöver lika mycket riven ost som i en vanlig paj utan bara lite på toppen för att den ska gratineras (dessutom mättar det väldigt bra). Den krispiga kanten vill man inte vara utan när man äter paj, men den består ju bara av smör/olja och mjöl så istället för att göra ett helt pajskal så gör jag bara en liten pajdegssats och som jag rullar och lägger som en kant ovanpå fyllningen. Gott blev det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0