Träningsvärken

Efter afrodansen i tisdags var jag så himla nöjd. Jag var trött, men inte döende och det är ju ett klart framsteg.

Vaknade på onsdagen och kände mig ännu mera nöjd, knappt någon träningsvärk alls. Fast det blev ändå inget cross-pass, vi insåg att vi behövde börja jobba tidigt.

Under gårdagen började det kännas mer och mer i benen, jag var och simmade efter jobbet och när jag kom upp ur bassängen var benen väldigt tunga. Det satt fortfarande i när jag vaknade imorse.

Dagens löppass på morgonen var tungt både för mig och min jobbarkompis som jag sprang tillsammans med, men vi tog oss igenom det ändå och det känns så bra att vi inte gav upp. Resten av dagen idag har jag gått runt på två betongklumpar istället för ben. Fast betongkänslan börjar släppa nu så jag känner mig laddad inför innebandyn imorgon, vi har inga avbytare såg jag så det kommer att bli en svettig match - en perfekt början på helgen.



Tidigare har jag kört med brorsans gamla avlagda klubba men idag köpte jag en egen. Min första egna innebandyklubba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0